5 nippi | Kuidas alustada treeningute ja tervisliku toitumisega?

Üks populaarsemaid lauseid uue aasta saabudes: “Luban endale, et sellel aastal toitun tervislikumalt ja teen rohkem trenni.” Õigepea see ununeb ja varasem elurütm jätkub. Kindlasti on tekkinud mitmetel küsimus “Miks on nii raske treeningutega alustada kuigi tahtmine ja huvi on suur?” Üheks põhjuseks on kindlasti see, et tuleb astuda välja oma mugavustsoonist ning teha midagi teisiti kui tavapäraselt harjunud. Sellega kaasneb alateadlikult hirm – hirm ebaõnnestumise ja uute asjadega alustamise ees. Muidugi peitub siin ka kübeke laiskust, et leida juurde aega ja tahet. Mis sellises olukorras aitab?

Väga oluline on enda jaoks läbi mõelda ja leida vastus küsimustele: “Miks ma seda teha tahan? Mis tulemusi ma ootan? Mida see minu elus paremaks muudab?”. Kui leiad vastuse nendele küsimustele ja teadvustad endale olulisuse, siis leiad ka motivatsiooni. See on paratamatus, et kõigil tuleb ette tõuse ja mõõne ning keegi ei suuda 100% alati motivatsiooni kõrgel hoida. Võin öelda, et sellistel “low” hetkedel aitabki just nende küsimuste meelde tuletamine. Ükski hea asi ei tule niisama ning selleks tuleb palju pingutada ja vaeva näha. Me kõik teame seda tunnet, kui pingutad kõvasti, kuid tulemused ei ole siiski need, mida eeldasid. Kas sellises olukorras tuleks anda alla või end uuesti kokku võtta ja edasi pingutada? Kui muudes olukordades võib juhtuda, et kõvasti pingutades ei ole tulemused ikkagi piisavalt head, siis treeningutes võidad alati. Trennis viib järjepidevus 100% sihile ja püstitatud eesmärkideni. Eesmärgid tuleb muidugi seada vastavalt enda võimekusele ja täita neid samm-sammu haaval.

Julgen lubada, et kõik, kes on aktiivsed ja toituvad tervislikult saavutavad ka soovitud tulemusi. Nii et hakka pihta! Kui Sul endal puuduvad kindlad oskused ja vajad tuge, siis hetkel on SportID-s müügil motivatsioonipakett “Sportlik algus 2019”. Pakett on sobilik just neile, kes soovivad alustada treeningute ja tervisliku toitumisega.

Miks ma seda teha tahan? Mis tulemusi ma ootan?
Mida see minu elus paremaks muudab?

5 nippi, kuidas alustada:

  1. Leia vastus küsimusele “Miks Sa tahad olla aktiivsem, sportlikum ja tervislikum?” Püstita enda jaoks eesmärgid, nii on kergem alustada ja leida motivatsiooni igaks päevaks.
  2. Planeeri oma aega. Mõtle läbi oma nädalaplaan ja leia vähemalt 2-3 tundi aktiivseks tegevuseks. Igapäevaselt piisab juba 30-st aktiivsest minutist, kui aga iga päev jääb paljuks, siis planeeri ühe treeningu pikkuseks 45-75 minutit. Kehtib reegel, mida sagedamini treenid, seda lühem võib treening olla!
  3. Alusta tuttavate tegevustega, mida oled varem teinud – nii ei ole hirmu uue ja ebaõnnestumise ees. Ka pooletunnine jalutuskäik õues on aktiivne liikumine ja annab hea enesetunde. Kui juba rütm on sees, siis on aeg katsetada mõnda uut ja põnevat treeningut. Mida mitmekülgsemalt treenid, seda paremini ja rohkem keha areneb.
  4. Leia toetav süsteem. Kui üksi on raske alustada, siis uuri äkki mõni sõber või kolleeg soovib alustada koos Sinuga. Või liitu näiteks mõne algajatele mõeldud programmiga (näiteks Sportlik algus 2019 SportID-s), kus üheskoos on lõbusam eesmärkideni püüelda. Võimalusel võid pöörduda ka personaaltreeneri poole, kes aitab leida just Sulle kõige sobivamad treeningud. Selleks, et tulemusi kõige paremini saaks analüüsida, soovitan käia tervisekontrollis või teha kehaanalüüs/koormustest. See on hea võimalus püstitada eesmärke ning hiljem tulemusi analüüsida ja võrrelda.
  5. Muuda toitumisharjumused tervislikumaks. Vahel piisab alustuseks tulemuse saamiseks juba õige lihtsatest muudatustest: söö iga hommik tervislik hommikusöök, ära jäta toidukordi vahele, tarbi rohkem vett ja proovi süüa vähem magusat. Kui need lihtsad nipid ei toimi, siis mine toitumisnõustaja juurde ning saad põhjalikuma analüüsi ja individuaalse soovituse.

Sa ei näe muutusi enne, kui Sa töötad ja pingutad nende nimel – liigu muutuste poole samm-sammult, ära eelda, et ühe nädalaga juhtub imesid. Püüa esmalt lisada nädalakavasse paar treeningut ja jälgi, et sööksid regulaarselt kolm kuni viis korda päevas. Sealt edasi muutub selline eluviis harjumuseks.

Lisa kommentaar