Kondimootoriga tööle: “Eesmärk võistlus kinni panna oli kohe algusest ja iga hinnaga!”

Imestasime meie ja ilmselt imestasid ka paljud “Kondimootoriga tööle” projektis osalejad, kuidas üks või teine võistkond nii kõvasti kondimootorit kütta jaksas – mitme tiimi tulemus oli tublisti üle 2000 punkti. Pole aga kahtlustki, et kõige enam kadedust tekitas kaasvõistlejates Scania tiim, kes kogus kuu aja peale kokku uskumatud 2900 punkti. Kuidas nad sellega hakkama said?

“Meie tiimiliikmetest elab vaid üks Tallinnas, täpsemalt Hiiul, seega tööl käimiseks kilomeetreid ikka kogunes,” sõnas meeskonna liige Mati. “Osalesime tiimiga ka rattamaratonide sarjas ja trenni mõttes sai sageli koju sõidetud ringiga ning loomulikult ka vabal ajal rattaga liigutud,” lisas ta. “Kuna meie tiimi liider Viljar on rattasõiduga tegelenud paar aastat ja suutnud sellega oma kehakaalust kuskil 40 kg kaotada, siis motiveeris ta ka mind rattaspordiga tegelema. Soetasin juulis ratta ja hakkasin kilomeetreid koguma. Kondimootoriga tööle võistlus tuli nagu rusikas silmaauku – täpselt õigel ajal,” rääkis tiimi teine liige, Janek.

Teistele tiimidele armu anda ei tahetud ja võimalusi rattakilomeetrite kogumiseks otsiti kõikjalt. “Esimest korda elus oli mul kahju, et ma elan ainult 12 kilomeetri kaugusel töökohast. Selleks, et seda viga parandada, võtsin plaani pikendada töö ja kodu vahelist teed,” kirjeldas tiimi liige Janek oma tegemisi. Igal hommikul läbis ta nii 40 kilomeetrit ja veel 40 õhtul otsa.

“Startisin rattaga kell kuus hommikul, et kaheksaks tööle jõuda – seda olenemata ilmast, mis vahel oli ikka päris kole,” lisas Janek.

“Töö ja kodu vahel on minul kas 7 või 9 kilomeetrit – valisin alati pikema tee, et need kaks väiksest kilomeetritki võita. Septembris oli ka minu lapse sünnitähtaeg ja kartus sünnitusest eemale jääda oli suur – samas autoga tööl ka ei tahtnud käia,” kirjeldas põnevat heitlust Erti.

“Muidugi sai septembris ka eraldi võistluse jaoks kilomeetreid kogutud ja soov oli Kondimootori konkursil ikka hea tulemus saada,” kirjeldas ka Mati tiimi igal võimalusel tehtud pingutusi. “Kuu teises pooles oli näha, et paljud tiimid võtsid võistlust väga tõsiselt ja tihe konkurents ei lasknud meie edul enam eriti suureneda. Ei osanud arvata, et ülekaalukas punktivõit tuleb, küll aga tundus, et meie tiimil läheb hästi,” rääkis Mati.

10592974_274568329396056_4137649897025256295_n

Parimast võimalikust tulemusest oli asi aga Scania tiimi sõnul veel kaugel. “Ent eesmärk see võistlus kinni panna oli kohe algusest ja iga hinnaga,” ütles Janek. Jõudu said Scania tiimi mehed nii enda seest kui ärikonkurentidega võistlemisest. “Mind innustasid kiire areng, võrdlus ärivaldkonna konkurentide tiimidega ja sisemine heitlus Scania tiimis püsimiseks,” rääkis Mati.

Kindlasti peab mainima, et ka bensiini pealt kokku hoitud raha pole teps mitte halb motivaator. “Vaatasin huvi pärast, palju ma eelmisel kuul autoga sõitsin ja spidomeetril ilutses 830 km. Nende kilomeetrite sisse mahuvad kaks võistlust Otepääl ja Jõulumäel, lisaks üks ja ainus kord autoga tööl käimist,” sõnas Viljar. Rattaga läbis ta kondimootorivõistluse ajal 1760 kilomeetrit, mis oli ka tiimi parim tulemus.

“Puhas sääst kütuse pealt on juba 140 eurot!” tõdes Viljar.

“Rattaga tööle ja tagasi kulgemine oli igati mõnus ettevõtmine nii tervisele kui ka vaimule. “Hommikune loodus on imeline,” teab Janek nüüd, pärast kondimootoriprojekti lõppemist. Tema sõnu kinnitab ka Viljar. “Ratas on popp! Olge rohkem värske õhu käes ja nautige elu,” soovitab Viljar kõigile kondimootorisõpradele.