Kuidas muuta töötajasõbralikkus kliendisõbralikkuseks? Maanteeameti lugu

Möödunud nädalal lugesime uudistest, et Eesti ühe viimaste aastate edukaima riigiasutuse, Maanteeameti peadirektor Aivo Adamson lahkub ametist. Järelhõiked Adamsoni ajale Maanteeametis on läbinisti positiivsed. Milles peegeldus Adamsoni töö edukus?

Majandus- ja taristuminister Kristen Michal ütles Postimehes, et Aivo Adamsoni juhtimisel sai tehnilisest ja raskustes ametist kliendisõbralik organisatsioon, mida tõendavad kõrged kohad teeninduse auhindade edetabelis.

aivo_adamson_pjk2015Kliendisõbralikkus peaks kirjutatud olema aga absoluutselt iga firma lipukirjale – kui mitte päriselt, siis vähemasti nii, et kõik asutuse töötajad seda teavad. 

Kuidas aga saavutada sõbralikku suhtumist klienti, kui töötajad tunnevad, et neist endistki piisavalt ei hoolita?

Ei saavutagi. Hea näite sellele annab just Maanteeameti viimaste aastate tegevus.

Meil SportIDs on olnud võimalus selle asutuse arengule pilk heita eeskätt seeläbi, et selle asutuse töötajad asusid Adamsoni juhtimisel aktiivselt sportima. Nii treeningklubisid kui spordiüritusi on Maanteeameti töötajad nende aastate jooksul külastanud üliusinalt.

Sporditoetus iseenesest on avalikus sektoris kindlasti oluliselt vähem levinud kui erasektoris. Mitmed riigiasutused, kellega oleme suhelnud, kardavad, et oma töötajatele sporditoetuse maksmist vaadatakse kui riigi raha raiskamist. Tegelikkuses on olukord hoopis vastupidine.

Riigiasutus peab eeskuju näitama

Meie näiteks ei taha, et maksumaksjalt saadud raha eest tegutsevad asutused käituksid ebaefektiivselt. Kui uuringud näitavad, et töötajate hea tervise ja liikumise programmidesse panustatud raha tuleb kuhjaga tagasi, siis peaksid just kõik just riigiasutused esimeses järjekorras oma töötajate aktiivsemat liikumist toetama.

Riigiasutuses oma töötajate tervisest mittehoolimine on selgelt meie kõigi raha tuulde loopimine.

Ministeeriumites ja teistes riigiasutustes meie endi palgal olevatelt töötajatelt ootame ju kõik head klienditeenindust. Kui seal aga oma töötajate tervise ja motivatsiooni eest halvasti hoolt kantakse, siis paraku saame selle asemel hulga inimesi, kelle töö tulemuseks võib lõpuks olla umbes midagi seesugust, nagu Riigikogu värskelt valminud kodulehekülg. Midagi on küll valmis tehtud… ent sära on justkui puudu. Sära on klienditeeninduses aga just see haruldane x-faktor.

unnamed
Eelmisel riigiametnike jalgpalliturniiril pani Maanteeamet seljad kokku Riigikontrolliga – ning sündis ühistiim.

Maanteeamet on selles teemas kindlasti suunanäitaja olnud ning mitmedki teised riigiasutused on selle sama stiili nende eeskujul järgida võtnudLoodetavasti jääb Adamsoni jälgedes aina vähemaks neid asutusi, kus kliendisõbralikkuse lipu all enda töötajate eest hoolitseda unustatakse. Oma töötajate arvelt koonerdamine on harva kokkuhoid ja oluliselt tihedamini oma kõige kallima ressursi, inimese ja tema tööaja ebaefektiivne kasutamine.

“Eeldan, et Aivo hea töö inspireerib ka järgmistel konkurssidel osalejaid,” ütles minister Michal Postimehele, viidates lootusele kaasata senisest enam erasektori mõtteviisiga juhte riigiasutuste eesotsa. Ka meie loodame, et Aivo hea töö inspireerib teisi.

Kui kliendisõbralikkus on teie ettevõttes oluline märksõna, tasub mõelda sporditoetuse pakkumisele ja kaaluda liitumist SportID-ga. Võtke meiega ühendust – kasvõi kohe -,  ja uurige, kuidas SportID teie ettevõttele kasulik saab olla!

Loe järgmisena: Tallinna Lennujaama Spordiklubi: “Süües kasvab isu!”

Lisa kommentaar