Kuidas pärast puhkust uuesti stressivabalt töölainele saada?

Puhkusele minek on vajalik igale tööinimesele. See on õiglaselt välja teenitud aeg iseendale, oma perele, huvidele ning mõeldud argipäeva rütmist välja saamiseks ja lõõgastumiseks. Eelmise nädala loost saab lugeda, kuidas sellest viimast võtta.

Ometi tunduvad viimane tööpäev enne puhkust ning esimene päev tagasi tulles tihti õõvastavad. Enne puhkust tuleb kiiresti-kiiresti kõik korda saada ning ’tulekahjud’ kustutada, puhkuselt naastes oodatakse justkui sama – kiire tempoga tööpäeva, kus postkast on umbes ning koosolekuid rohkem kui ühe päeva jooksul aju vastu võtta suudab. Tuleb tuttav ette? Stressirohkete olukordade vähendamiseks jagame mõningaid soovitusi esimese tööpäeva mõnusamaks  veetmiseks pärast lõõgastavat puhkamist.

Broneeri esimene päev ainult endale

Selleks, et esimene päev tagasi tööpostil mugavalt kulgeks, tasub see jätta tühjaks erinevatest kohtumistest ja koosolekutest. Oma tähelepanu on mõistlik hoida tööjärje leidmiseks, kirjade sorteerimiseks ja lugemiseks ning muudeks vajalikeks ülesanneteks. Kasutades Outlooki tasub juba enne puhkusele minemist oma kalendris terve päev enda ülesannete jaoks broneerida. Nii on kindel, et puhkuse ajal sinna üllatus-koosolekuid ei ilmu.

Meelesta end positiivselt

Tihti mõeldakse esimene tööpäev hirmsaks, koledaks ja raskeks vaid mõttejõu abiga. Põhjuseks võivad olla nii varasemad kehvad kogemused kui ka sõprade räägitud lood – kumbki aga ei ennusta tulevikku. Kui häälestada end juba enne kontorisse minekut positiivselt, on suurem tõenäosus, et rõõmus meel saadab sind terve päeva. Selja taga on ju mõnus puhkus ning vahvaid töökaaslaseid pole juba ammu näinud!

Kasuta liiklusummikuid produktiivselt

Nii mõnelgi meist tuleb hommikuti veeta märkimisväärne aeg liikluses. Kui juhid ise sõidukit, jäta see punkt vahele, kuid istudes mõnel teisel istmel või üldsegi ühistranspordis, on see hea aeg teha esimene tiir oma postkastis nt nutitelefonis. Nii saad teha esimese filtreeringu puhkuse ajal tulnud kirjadele ning kontorisse jõudes on siht silme ees juba selgem!

Koosta prioritiseeritud nimekiri

Jõudnud kontorisse, istu mõneks hetkeks rahulikult maha ning mõtle läbi oma päev. Mida on sul vaja tänase päeva jooksul kindlasti ära teha? Kirjuta kõik mõtted üles ning vaata neile otsa. Märgista eraldi ära 1-2 kõige olulisemat, mis saavad sinu selle päeva prioriteetideks.

Võimalusel määra järjekorranumbrid kõigi tegevuste ette. Pärast kõige olulisemate ülesannete täitmist liigu edasi järgmiste juurde jne. Nii võid olla kindel, et olulised asjad saavad tehtud ning ’üleuputust’ ei teki.

NB! Püüa esimeste ülesannete seas mitte kaevuda postkasti. Diagonaalis üle vaatamine ja tõepoolest tähtsate kirjade välja filtreerimine on kahtlemata olulised, kuid ligi 100 lugemata kirja puhul ei ole mõistlik tervet päeva ainult neile pühendada!

Luba endale pause

Kuigi esimesel päeval võib tekkida tunne, et ülesannete kuhi on mäekõrgune, ei tohi unustada ennast ja enda vajadusi. Iga tunni-kahe tagant tõuse püsti ja tee kasvõi üks tiir mööda kontorit. Hästi sobivad ka tee- või kohvipausid kolleegidega ning kindlasti ära unusta süüa lõunat! Meie aju vajab mõtlemiseks samamoodi energiat kui liikumiseks. Ära jäta teda unustusse! Kasuta näiteks juhust kolleegidega suhtlemiseks ja oma puhkusemuljete jagamiseks ning minge koos lõunatama.

Tee õhtul üks mõnus trenn

Pärast pikka tööpäeva tunned end kahtlemata väsinuna. Olenemata töö iseloomust tasub pärast tööpäeva end premeerida meeldiva trenniga! Just nimelt premeerida, sest ka treening on sinu ajule vajalik puhkepaus ning vastandub sinu töörütmile.

Üks hea trenn pärast tööpäeva lõppu hoiab meele erksa, mõjub su ainevahetusele hästi ning toob ka mõnusa une!

Kõik siin välja toodud soovitused võivad vajada kohaldamist olenevalt isiklikest eripäradest, töökohast ja muust. Tähtis on aga, et esimesse tööpäeva peale puhkust suhtuksime positiivselt ja tasakaalukalt. Nii läheb üleminek puhkuserežiimilt kontorielule sujuvalt ja mõnusalt!

 

Laane Reti Västrik

Laane Reti on cum laude lõpetanud organisatsioonipsühholoogia magistriõpingud Tallinna Tehnikaülikoolis ning töötab TransferWise'is personalispetsialistina.

Lisa kommentaar