Kuidas tuua koosolekutega tööpäeva värsket energiat?

Kontoris veedetud tööpäevadel tuleb tihti ette üks kurb tõsiasi – kalender on täis erinevaid koosolekuid ja nõupidamisi, mis jätavad vähe ruumi iseseisvateks ülesanneteks ning põhjustavad suurt väsimust päeva lõpuks. On selge, et täiesti kõrvale me koosolekuid jätta ei saa, sest need on iga projekti ja meeskonna toimimise jaoks hädavajalikud.

Küll aga on mõningad tähelepanekud, mida tasub silmas pidada, kui on soov läbi viia tervislikumaid ja energilisemaid koosolekuid.

Koosoleku ülesehitus

Kõige ilmselgem abimees siinkohal on struktuur ehk viis, kuidas koosolek on üles ehitatud. Eelnevalt paika pandud arutelu punktid ning koosoleku eestvedaja määramine aitavad hoolitseda selle eest, et kõik vajalik saab räägitud. Kui koosolekul on kindel juhataja, esineb tõenäoliselt vähem seda, et teemad valguvad laiali või keegi ei tea, millest tuleks veel rääkida. Arutelu punktid aitavad hoida fookust ja kõikidel liikmetel on võimalik end enne koosolekut aktuaalsete teemadega kurssi viia. Nii on kõik osalejad end ette valmistanud ja tasub vaid gaasi vajutada!

Kui koosolekul on kindel juhataja, esineb tõenäoliselt vähem seda, et teemad valguvad laiali või keegi ei tea, millest tuleks veel rääkida.

Püstiseisu koosolekud

IT-ettevõtetest alguse saanud „stand-up“ koosolekud on saanud populaarseks ka mujal, sest selliste koosolekute pidamine pakub kiiret ja kompaktset võimalust oma meeskonna tegemistega end kurssi viia. Tavaliselt kestavad püstiseisu koosolekud 15-30 minutit ning terve arutelu väitel seistakse püsti. Istuva elustiili juures on see väga kasulik! Lihaste aktiveerimine aitab kaasa vere- ja seega ka hapniku ringlusele kehas ning ergutab mõttetegevust. Lisandub ka kerge ebamugavustunne, mis sunnib inimesi oma mõtteid lühemalt ja konkreetsemalt esitama, sest liiga kaua ei jõua ju tegelikult keegi järjest püsti seista.

Koosolek jalutuskäigu ajal

Kui seismisest jääb väheks ja tahaks veelgi aktiivsemalt oma tööpäeva veeta, on võimalik koosolekuid läbi viia ka kõndides. Tõsi, kümnekonna inimesega on see raskem, kuid kahe-kolmekesi on see täiesti võimalik. Kõndides aktiveerid enda lihaseid veelgi rohkem kui seistes ning eneselegi märkamatult on võimalik päevasele sammude hulgale arvestatav hulk juurde teenida, samal ajal kasulikku mõttetööd tehes. Ilusa ilmaga lisandub boonusena ka värske õhk ning päikesepaiste, mis mõjuvad hästi vaimsele tervisele ja on head ka väsimuse peletamiseks. Kui tunned, et selle arutelu jaoks pole tingimata vajalik arvuti taga istuda, tasub kindlasti võtta ette käik kontoriruumidest välja.

Boss

Need kolm mõtet olid vaid paar üksikut võimalust, kuidas oma koosolekule lisaväärtust anda. Kindlasti on olemas veelgi vahvaid viise, kuidas mõttetegevuse kõrvalt oma silmadele ekraani vaatamisest puhkust ning kehale veidi tegevust anda. Kas võiks ka proovida mõnd treeningut nõupidamisega ühendada? Või soetada kõikidele meeskonna liikmetele hüppepallid ja veeta üks veidike teistsugusem koosolek nendega? Kui uurida, leidub teie kollektiivis kindlasti veel vahvaid ideid, kuidas muidu rutiinsesse päeva tuua rohkem aktiivsust ja positiivsust. Julge katsetada uusi lahendusi!

Laane Reti Västrik

Laane Retil on hetkel käsil töö- ja organisatsioonipsühholoogia magistriõpingud Tallinna Tehnikaülikoolis. Praktilist kogemust on ta omandanud värbamisprotsesse hallates ning inimeste arendamist ja koolitamist organiseerides.

Lisa kommentaar