Mida teha, kui ainult 10% töötajatest kasutab sporditoetust?

SportID meeskond on kasutajate tegevust analüüsides jõudnud järeldusele, et keskmiselt kasutab sporditoetust umbes 30% registreeritud töötajatest. Põhjuseid selleks võib olla mitmeid. Mitte igaühele ei meeldi olla spordiklubi lepinguga seotud ning mõni kuu võib ununeda oma lemmiku massööri juures käimine. Heaks innustavaks abiliseks on kuu lõpus SportID poolt saadetavad e-kirjad, mis tuletavad inimestele meelde, et neil on kontol kasutamata krediiti. On ju meie kõigi eesmärgiks suunata inimesed rohkem tervist edendavaid tegevusi harrastama. Mida aga saaks ettevõte teha siis, kui tundub, et inimesed ei ole kohe üldse sporditoetuse kasutamisest huvitatud?

Enne otsuste tegemist oleks kõige mõistlikum uurida välja, miks töötajad sporditoetuse vastu huvi ei tunne. Äkki ei jõua uute inimesteni info, et selline võimalus on olemas? Ehk valmistab SportID süsteemi kasutamine neile raskusi? Võib-olla ei ole SportID keskkonnas just neile meeldivaid ja sobivaid teenusepakkujaid, kelle juures nad on harjunud käima? Või äkki neile lihtsalt ei meeldi sport ja nad välistasid selle kasutamise juba eos? Põhjuseid võib olla tõeliselt erinevaid ning et natukenegi abiks olla, toon siin välja mõned mõtted, mis võiks aidata.

Kõigepealt on hästi oluline, et inimesed saaksid aru, mis ‘elukas’ on SportID ning kuidas seda kasutada saab. Pange tööruumide seintele plakateid, millel kujutate nippe, trikke ja fakte SportID kohta, et tekitada inimestes huvi ja neid harida. Olen kuulnud, et sellise info levitamiseks on eriti kasulikud ka tualettruumide uste siseküljed. Lisaks tasub kindlasti korraldada infotunde, kus räägitakse spordikompensatsioonist ja selle kasutamise võimalustest. Seal saavad inimesed koguda informatsiooni, küsida küsimusi ning õppida, kuidas SportID keskkonda kasutada. Kõige tipuks on hea, kui sporditoetuse kohane teave on leitav ka ettevõtte siseveebis.

Kui inimestel on teave olemas, aga ikka tundub, et miski on motivatsioonist puudu, tasub pöörata tähelepanu töötajate terviseteadlikkuse edendamisele. Mõned ettevõtted korraldavad tervisepäevi või- nädalaid, mille raames toimuvad kontoris erinevad üritused, töötoad, seminarid ja näidistreeningud. Selliste üritustega on hea tuua kõik inimestele kontorisse kätte ja kellelgi pole head ettekäänet osa võtmisest keeldumiseks. Mis võiksid olla mõned head variandid tervisenädala tegevusteks? Viige läbi kontorivõimlemine, kutsuge lähimad teenusepakkujad enda teenuseid tutvustama, arutlege tervisliku toitumise ja aktiivse eluviisi teemadel. Kui teil õnnestub inimesed viia terviseteemade lainele, on nad palju vastuvõtlikumad ka sporditoetuse teemal. Võimaluse korral tasub otsida ka aktiivseid kolleege, kes oleks valmis enda kogemusi, nippe ja mõtteid teistele jagama. Vahel võib juhtuda see, et võõrast inimest kuulad umbusklikumalt kui oma pikaaegset kolleegi.

Kokkuvõttes soovin öelda, et kui teie ettevõttes on sporditoetuse kasutamise määr oodatumast madalam, on võimalusi inimeste kaasahaaramiseks ja motiveerimiseks. Küll aga ei saa tööandja kuidagi sundida enda töötajaid sporditoetust kasutama – ta saab neid ainult innustada.

Laane Reti Västrik

Laane Reti on cum laude lõpetanud organisatsioonipsühholoogia magistriõpingud Tallinna Tehnikaülikoolis ning töötab TransferWise'is personalispetsialistina.

Lisa kommentaar