Pühade ellujäämiskursus

Jõulud on ühest küljest armas, teisest küljest äärmuslik püha. Selle mõne nädalaga tehakse endaga asju, mis tavaolukorras lõppeksid suurte süümepiinadega. Aga mitte jõulude ajal.

Ilmselt mõistad, et räägin ülesöömisest ja sageli ka ülejoomisest. Periood 1. detsembrist kuni 1. jaanuarini on justkui üks suur must auk, kus on kõik lubatud. Ja see ei tekita isegi süümepiinu.

Selle ühe kuuga annad endale tegevust terveks järgmiseks aastaks. Just kehakaalu silmas pidades. 

Meil on aga palju parem idee. Teeme sellel aastal teisiti. Naudime küll pühasid, võtame kõigest täiega osa, ent kilosid selga ei kogu. Kas oleme kokku leppinud?

Et sul see kõik libedamalt läheks, panime kirja mõned nõuanded. 

1. Muuda oma mõtteviisi

Teeme ühe asja selgeks. Jõuludega tekkiv ülekaal ei ole meie geenikoodi kuidagi sisse kirjutatud. See ei pea olema paratamatus. Ja siinkohal saad just sina oma mõtteviisi muutes kaasa aidata.

Kui võtad peas vastu otsuse hoida ennast joonel ka keset meeletut pühade möllu, on see juba pool võitu. Mõtteviis “läksid pulgad, mingu ka trumm” lõppeb 1. jaanuaril peeglisse vaadates šokiga.

2. Ära lõpeta liigutamist

Winston Churchill on öelnud: ära jookse, kui võid seista, ära seisa, kui võid istuda, ära istu, kui võid lamada.
Äärmiselt energiat säästev mõtteviis, ent ilmselgelt suhtumine, mis lausa karjub koheva kehaehituse järele.

Kui oled eelnevad 11 kuud käinud korralikult trennis, jätka seda rütmi ka detsembrikuus. Mõistan, et armas valge lumevaip, kuum glögi ja praksuv kamin teeb kodust lahkumise äärmiselt keeruliseks. Aga tee seda siiski.

Sinu keha tänab sind.

3. Kiired intervalltreeningud

Kui siiski peaksid tundma, et pühadeaegses sagimistuhinas ei ole seda vaba hetke tavapärasteks treeninguteks, tee intervalltreeninguid. Nende jaoks ei vaja sa üle 15-20 minuti. Mis veel parem, sa ei pea nina koduseinte vahelt hetkekski välja pistma.

See 15 minutit võib küll esmapilgul kummaliselt vähe tunduda, ent tegelikult on piisav, et sundida keha enda mugavustsoonist välja. Ilmselgelt ei ole tegemist lihtsa treeninguga, ent see on igat sekundit väärt.

Alusta kohe ja vaata siit, kuidas koduseinte vahel trimmis püsida.

Kavast leiad nii algtasemele, kesktasemele kui ka kõrgtasemele mõeldud videosid.

4. Säilita söögiga mingi regulaarsus

Ära unusta süüa. Kasvõi 3 korda päevas. See aitab sinu kehal olla ka pühade ajal üks tõsine rasvapõletusmasin. Kui sööd väga ebaregulaarselt, läheb sinu keha segadusse ning hakkab kulutamise asemel hoopis salvestama.

Süüa sulle ju tegelikult meeldib? Nii et see ei tohiks tegelikult olla probleem. Regulaarsus aitab vältida ka ülesöömist. Milleks süüa, kui kõht on täis.

5. Tegutse

Igavus ja tegevusetus ajab sööma. Fakt. Isegi kui sinu jaoks tähendavad jõulud kodus rahulikult olemise aega, leia endale tegevust. Käi lastega kelgutamas, kaunista maja, tee sisseoste (ma ise ka ei usu, et seda just soovitasin) või ehita midagi.

Peaasi, et saad mõtetega söögist eemale. Toimib 100%!

6. Toiduvalik

Nagu ikka, parim valik on jälgida etteantud kava. Fitlapi retseptivalikus on terve rida “jõuluklassikuid”, seepärast saad ka jõulude ajal süümepiinavabalt nautida verivorste, seapraadi ning hapukapsaid.

Kui see osutub aga mingil põhjusel võimatuks, alusta oma söömaaega alati millegi valgurikkaga. Valgud aitavad edukalt taltsutada isusid ja suruda alla näljatunnet. Vali endale meeldiv kala või liha, kuhja kõrvale ohtralt juurvilju, raputa pealeröstitud pähkleid-seemneid ning võid olla kindel, et koogitükk ei tekita õhtu lõpus enam mingeid emotsioone.

Heikki Mägi

Heikki on fitlap.ee keskkonna looja ja peatreener ning toitumisnõustaja.

Lisa kommentaar