Sporditoetuse eduka vastuvõtu tagab hoolas ettevalmistus

Kujutame ette, et tegite just ettevõttes otsuse hakata oma töötajatele spordikompensatsiooni pakkuma. Maksusoodustuse täielikuks kasutamiseks on toetuse suurus 100€/kvartalis ning kompenseeritud on kõik maksuvabad teenused läbi SportID. Personaliosakond on kõigega kursis, finants on andnud rohelise tule ning juhtkond on ka terve plaani kinnitanud. Kõlab küllaltki lihtsalt, eks? Jäänud on vaid viimane samm – töötajatele muudatustest teada andmine. Olenevalt ettevõtte suurusest on see ülesanne ilmselt mõneti erinev, kuid püüan järgneva postitusega anda veidi nõuandeid millest, kuidas ja millal oleks oma töötajaid hea spordikompensatsiooni puudutavatest teemadest teavitada.

Millest töötajaid informeerida?

Kokkuvõtlikult tuleb töötajaid teavitada sellest, et peagi on neil kasutamiseks uus suurepärane hüve! Tähtis on aga, et jagatav informatsioon oleks võimalikult täpne ja selge. Kuigi 100€/kvartalis sporditegevusteks kõlab iseenesest juba küllaltki selgelt, on järele mõeldes seal päris mitmeid nüansse. Igal ettevõttel on võimalik luua täpselt nende meele järele olev kompensatsiooniplaan, mis tõttu on vajalik töötajatele kõikidest detailidest ennatlikult teada anda.

Kui ma 30€ ühes kuus ära ei kasuta, kas ma saan järgmine kuu kasutada 60€? Mida ma teen, kui ma juba käin trennis, aga nemad ei ole SportID teenusepakkujate seas? Kas ma saaks selle 100€ hoopis endale palgalisaks, kui mulle ei meeldi trenni teha? Ma tahan minna massööri Y juurde, aga tema teenus ei ole kompenseeritud – miks? Selliseid küsimusi võib tulla kümneid ja isegi sadu erinevaid, kui töötajatele ei ole ettevalmistatud põhjalikke infomaterjale.

Kuidas töötajaid informeerida?

Kommunikatsioonikanaleid, mida ettevõtetes saab kasutada, on mitmeid. Teil tuleb leida see, mis on just teile ja teie töötajatele kõige parem taoliste uudiste edastamiseks. Kui teil on siseveeb, tasub sinna teha spetsiaalselt sporditoetuse jaoks oma koht, kuhu pannakse üles infomaterjalid, KKK-d ning ehk saab seal isegi arutelusid pidada. Kui teil on komme e-kirjade teel taolisi uudiseid edastada, tasub panna kokku üks haarav ja informeeriv e-kiri. Kui teil on nädalas korra välja saadetavad uudiskirjad, tasub sinna panna sporditoetuse teemaline nupuke. Kui teil on kontoris teadetetahvlid, tasub sinna panna informeeriv poster. Või miks mitte kujundada pilkupüüdvaid reklaamlehti, millel on viide, kust saab rohkem informatsiooni, ja panna need kontoriseintele?

 

Mis iganes viise te ka ei kasutaks, tähtis on meeles pidada, et:

1) valitud on just see suhtluskanal, mis teie ettevõttes oluliste uudiste edastamiseks toimib;
2) materjalid on informatiivsed;
3) võimalikult lühidalt ja konkreetselt esitatud.

Tänapäeval liigub meie ümber pidevalt kõiksugu informatsiooni ning on tähtis, et just kõige olulisem püüaks töötaja tähelepanu. Ja muidugi ei tohi unustada ka sõnumi tooni!

Millal töötajaid informeerida?

Ma ei usu, et siinkohal on olemas õige või vale vastus, kuid minu soovitus oleks töötajatele uuest eesolevast hüvest anda teada umbes 1 kuu enne esimese summa laekumist. Põhjuseid selleks on mitmeid. Liiga varakult töötajaid teavitades võivad nad selle õige kuupäeva saabumiseks juba ära unustada. Teine variant, vaatavad info pealiskaudselt ilma süvenemata üle ja esimese krediidi laekudes on hädas, sest nad ei saa kompensatsiooni süsteemist aru. Vaid nädal-kaks etteteatamist tekitaks ilmselt teile endile ebavajalikult palju tööd, sest inimestes tekib elevus, neil on palju küsimusi ning teie peate neile kõigile suutma vastata küllaltki lühikese perioodi jooksul.

Kuu on aga täpselt piisav aeg selleks, et töötaja jõuaks leida endale sobiva aja nii materjalidega kui ka SportID keskkonnaga tutvumiseks, spordiklubiga lepingu tegemiseks ning kõikvõimalikele küsimustele vastuste leidmiseks. Samuti jõuab selle aja sees korraldada infotunde, kus soovijad saavad süsteemi demo ning küsida kõiki põletavaid küsimusi SportID esindajatelt.

Tegelikult on sporditoetuse tuleku ettevõtte sees kommunikeerimine vahva protsess. Töötajad on reeglina väga õnnelikud, et nende tööandja näitab nende heaolu ja tervise vastu huvi välja ning tervitavad sporditoetust avalisüli. Seni kuni materjalid on põhjalikult ette valmistatud, kanal on hoolikalt valitud ning aega on samuti varutud, läheb kõik libedalt. Jõudu tööle!

Laane Reti Västrik

Laane Reti on cum laude lõpetanud organisatsioonipsühholoogia magistriõpingud Tallinna Tehnikaülikoolis ning töötab TransferWise'is personalispetsialistina.

Lisa kommentaar