SportID motivatsioonipakett “Sportlik algus”

Sel korral räägime blogipostituses veidi teistsugusel teemal ning tutvustame SportID motivatsioonipaketti “Sportlik algus 2019”. Ilmselt paljud teist on varasemalt märganud erinevaid kaalulangetusprogramme ja motivatsioonipakette. Nii ka üks “Sportlik algus 2019” motivatsioonipaketi osalejatest. Tema jaoks erines paljudest teistest motivatsioonipakettidest valitu mitmel põhjusel. Blogipostituses räägime lühidalt motivatsioonipaketi sisust, osaleja tulemustest ja püstitatud eesmärkidest.  

“Sportlik algus 2019” läks käima jaanuari lõpus ning motivatsioonipakett sisaldab 7-nädalast väljakutset aitamaks luua tervislikke harjumusi. Pakett annab väga hea võimaluse motivatsiooni leidmiseks ja oma tervislike uusaasta lubaduste täitmiseks just tavatreenijatele.

Mida motivatsioonipakett sisaldab?

Kõik osalejad said toitumiskava koos toitumisnõustaja soovitustega, kehaanalüüsi ja võimaluse osaleda grupitreeningutes. Esimeses ühistreeningus viidi läbi lihastestid ja viimasel nädalal toimub uus kohtumine, kus osalejad saavad võrrelda enda arengut ja tulemusi. Terve programmi vältel hoitakse motivatsiooni laes üksteist toetades. Lisaks toimuvad iganädalased ühistreeningud. Kohtumised toimuvad nii Tallinnas kui ka Tartus.

Miks programmiga liituda?

Meie intervjueeritav osaleja otsis enda jaoks motivatsiooni stabiilseks treenimiseks ja samal ajal tahtis muuta ka oma toitumisharjumusi. “Olen klassikaline vabanduste otsija, kes leiab igaks asjaks põhjuse, miks mitte minna ja mitte teha.” Näitena tõi ta välja, et on tööpäevast meeletult väsinud, teda ootab kodus tolmuimeja ja mopp või on vaja minna kellegi sünnipäevale. “Sportlik algus” tundus tema jaoks paljulubav programm, millega liituda. “Mulle meeldis, et meile lubati ühist pingutamist, rühmatreeninguid ja võimalust näha oma arengut seitsme nädala möödudes.” Need olid tema jaoks ka peamised faktorid võrreldes teiste programmidega, mis on silma jäänud (ja mis on toimunud just Tartus). Kindlasti oli ka hind määrav valikut tehes, kuna motivatsioonipakett maksis vaid 29€. Lisaks tõi ta välja olulise punktina selle, et jooksvalt suheldakse väikeses grupis, mis tähendab, et saab uusi tutvusi, kuid samas ei jää ka kellegi mure tähelepanuta.

Emotsioonid peale esimest kohtumist

Esimesel kohtumisel läbiti koos grupiga kehaanalüüs ja lihastest.

Peale kehaanalüüsi sai intervjueeritava osaleja tagasihoidlik arvamus kinnitust: ta on ülekaaluline ning vahe soovituslikuga on lausa 13.1 kilogrammi. “Teadsin kohe, et seitsme nädalaga seda kõike alla ei võta.” Siiski oli tema jaoks vajalik vaadata reaalsusele otsa ning mõista, mille poole tuleb pürgida. “Minu rasvaprotsent oli täpselt optimaalse piiri peal ja keha bioloogiliseks vanuseks sain 22 aasta asemel hoopis 24. Kuid peale kehaanalüüsi tekkis küll suur motivatsioonilaeng ja sain kinnitust, et olen õiges kohas ja soovin paika panna eesmärgid ning need saavutada!”

Mis on lihastest ja millised olid tulemused?

Lihastest koosnes kolmest osast: poole minuti jooksul tuli osalejatel pingutada parim arv kükke, kätekõverdusi ja kõhulihaseid. Kui algselt tundub selline asi lihtne, siis tegelikkus on veidi teine. Meie osaleja tulemused olid keskpärased. “Jõudsin poole minuti jooksul teha 17 kõhulihast, mis oli minu vanusekategoorias “keskmine”. Kükke tegin 25 ja jalalihaste tulemus tuli “hea”. Kätekõverdusi suutsin pressida 21 ning sellega paigutusin taaskord tulpa “keskmine”.” Selliseid tulemusi ta ka ise eeldas enne katset. Põhiliselt liigutab ta end iganädalaselt ja päevad läbi kontoris laua taga ei istu, kuid tegemist pole ka sportlasega. Seega keskmise tulemusega võis ta jääda rahule.

Mis eesmärgid osaleja endale püstitas?

Üheks eesmärgiks on osalejal õppida oma toitumist paremini reguleerima ja keha vajadusi mõistma. Lisaks sellele soovib viia lõpptulemusena oma füüsilise vormi paremale tasemele, saada juurde uusi kogemusi ning panna paika eesmärgid ka peale 7-nädalalist motivatsioonipaketist osavõtmist. “Pean väga oluliseks osalemise juures saada ka uusi teadmisi, leida rohkem motivatsiooni ja muuta oma ellusuhtumist tulevikus tervislikumaks.”

Püstitatud eesmärgid seitsmeks nädalaks:

  • Treenida vähemalt 3x nädalas;
  • Kasutusele võtta mobiilirakenduse Myfitnesspal, et jälgida toitumist ning hoida silm peal kaalul;
  • Parendada kätekõverduste ja kõhulihaste tulemust vähemalt tasemele “hea”;
  • Viia kaalunumber 4 kilo madalamale.

Tulemustest räägime peale 10. märtsi. Hoiame teid kindlasti jooksvalt kursis tulemuste, motivatsiooni ja treeningutega.

Mis rakendusi või nippe kasutad Sina kaalu langetamiseks, treenimiseks ja aktiivse eluviisi meeles hoidmiseks?

Lisa kommentaar