Tervisepäev vs tervislik igapäev

Enda ümber ringi vaadates jääb sageli silma erinevaid tervisega seotud ettevõtmisi. Koolides korraldatakse südamenädalat, mille raames pööratakse rohkem tähelepanu tervislikule eluviisile ja viiakse läbi ühisvõimlemisi. Ettevõtetes võib näha tervisepäevi või -nädalaid, kus pannakse suur energia aktiivse eluviisi propageerimisele, tuuakse kontorisse kohale asjatundjaid, korraldatakse kontorivõimlemisi ja muudki. Kas aga sellised ettevõtmised tasuvad ennast ära või oleks mõistlikum muuta oma igapäev juba eos tervislikumaks?

Iseenesest on tervisepäevade ja -nädalate korraldamine igast küljest tänuväärt tegevus. See aitab niigi kiiresse igapäeva ellu tuua sisse veidike aega enesereflektsiooniks. Kui muidu läheb ehk meelest ära mõelda enda liigutamise ja rohkemate juur- ja puuviljade söömise peale ning käsi liigub harjumusest kiirelt gaseeritud suhkrujookide poole, siis spetsiaalselt tervisele mõeldud sündmuste ajal on hea mõelda järele, kas kõik otsused on ikka keha parima tervise huvides. Samuti on ettevõtetesse oma ala asjatundjate kohale kutsumine hea võimalus suurele hulgale inimestele korraga rääkida üle toitumispõhimõtted, näidata efektiivseid lihaspingeid leevendavaid harjutusi või tutvustada mõnda põnevat treeningut. Kasu saavad nii teenusepakkujad kui ka ettevõte ise.

 

Tervisepäev ise võiks aga olla algus mitmekesiselt tervislikule kontorielule. Kõik meist vajavad vahel meeldetuletusi, uute ideede ja toodete tutvustusi ning innustamist, kuid suurim kasu tuleb regulaarsest ja järjepidevast mõtestatud tegutsemisest. Liigutamine aitab kontoris laua taga veedetud päevad vaid siis napilt heaks teha, kui liigutad igapäevaselt vähemalt 60 min. Tervislikust toitumisest on vaid siis kasu, kui seda järgida igapäevaselt ning vajadusel nädalas korra „patustamisi“ lubades. Kontorivõimlemine, -jooga ja massaažitool toovad kasulikke tulemusi vaid siis, kui neid kasutada regulaarselt pika ajaperioodi jooksul. Nii on rääkinud spetsialistid ning vähemalt minu jaoks tunduvad kõik need väited loogilised.

 

Liigutamine aitab kontoris laua taga veedetud päevad vaid siis napilt heaks teha, kui liigutad igapäevaselt vähemalt 60 min.

 

Samas ei tohi alavääristada väikeseid samme õigete valikute suunas. Vahel ongi lihtsam alustada sellega, et proovid kontoris ära ühe rohelise smuuti, paned kõrva taha toitumisnõustaja soovitusi või teed 10 min kaasa näidistrenni. Ka kõik väikesed kogemused võivad saada olulisteks mõjutajateks järgmistes igapäevastes otsustes. Oma panuse saavad anda ka ettevõtted, kelle teha on kontoris pakutavad joogid, snäkid ja lõõgastumisvõimalused. Kas külmkapis on töötajatele limonaadid või hoopis vitamiini veed? Kas kööginurgas leidub alati komme ja küpsiseid või hoopis õunu ja porgandeid? Kas ainsaks lõõgastumisvõimaluseks lauast eemal on suitsunurk või hoopis treeningsaal ja massaažitool? Variante leiab igale eelistusele.

Tervisepäev on suurepärane võimalus uutele ja ehk veidi unustatud teemade tutvustamiseks, kuid ei tasu loota, et ainult ühepäevane ettevõtmine pikaaegset tulemust annab. Siinkohal on järjepidevus palju olulisem! Pange pead kokku ning mõelge välja, millised lähenemised töötaksid kõige paremini just teie ettevõttes. Tasub meeles pidada, et töötajate heaolu on kahtlemata üks suurimaid ettevõtte edu alustalasid.

 

Laane Reti Västrik

Laane Retil on hetkel käsil töö- ja organisatsioonipsühholoogia magistriõpingud Tallinna Tehnikaülikoolis. Praktilist kogemust on ta omandanud värbamisprotsesse hallates ning inimeste arendamist ja koolitamist organiseerides.

Lisa kommentaar